Голова Держпідприємництва підтримав законопроект, спрямований на упорядкування господарської діяльності у сфері легкових автомобільних перевезень та передбачає запровадження державного регулювання, яке дозволить створити у цій сфері прозоре конкурентне середовище.
В Держпідприємництві відбулась нарада з обговорення проекту закону «Про перевезення на таксі та перевезення на замовлення», розробленого фахівцями Української таксомоторної асоціації за участю Федерації роботодавців України.
Раніше Михайло Бродський неодноразово наголошував на тому, що необхідно навести лад на таксомоторному ринку країни, оскільки на сьогодні більша частина цього бізнесу знаходиться в тіні. Обіг тіньового ринку легкових автомобільних перевезень у масштабах країни складає понад 20 млрд. грн. на рік, у м. Києві — близько 2 млрд. грн. на рік.
Ідеологія законопроекту повністю відповідає сформованим Головою Служби критеріям.
Так, документ визначає основні засади господарської діяльності у сфері легкових автомобільних перевезень. У ньому, зокрема, чітко прописані основні принципи організації і регулювання міських (селищних) ринків перевезень на таксі, особливості надання послуг з перевезень легковими автомобілями на замовлення та засади державного нагляду у цій сфері.
Зокрема, проектом Закону пропонується:
– запровадження прозорої місцевої дозвільної системи;
– формування законодавчих засад місцевого регулювання та контролю допуску до перевезень на таксі автомобілів та водіїв, єдиних тарифних стандартів та стандартів комфортності міського таксомоторного перевезення;
– практичні кроки щодо дерегуляції господарської діяльності центральними органами виконавчої влади, шляхом передачі частини повноважень в сфері регуляторної діяльності органам місцевого самоврядування та саморегулівним організаціям;
– скорочення видів діяльності що підлягають ліцензуванню, шляхом передачі функцій щодо здійснення дозвільної системи у сфері господарської діяльності з перевезень на таксі органам місцевого самоврядування;
– передача державного нагляду та контролю за ринком легкових автомобільних перевезень у частині, що виходить за межі питань безпеки перевезень від Міністерства інфраструктури України до Міністерства внутрішніх справ України;
– запровадження попередньої атестації водіїв таксі на відповідність вимогам “професійного мінімуму водія таксі”, який розробляється за участю органу самоорганізації таксомоторних перевізників та професійної спілки водіїв таксі;
– встановлення адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері перевезень на таксі та перевезень на замовлення тощо.
Нагадаємо, за даними моніторингу професійних громадських об’єднань суб’єктів господарювання у сфері легкових автомобільних перевезень близько 85% учасників таксомоторного ринку країни знаходяться в тіні, так як здійснюють перевезення пасажирів без дотримання вимог чинного законодавства України. Зокрема, у м. Києві близько 95 % (19 000 автомобілів) учасників таксомоторного ринку знаходяться в тіні.
Голова Держпідприємництва та розробники документа переконані, що реалізація положень законопроекту сприятиме скороченню тіньового сектору економіки в галузі перевезень. Це, зокрема, сприятиме створенню прозорого конкурентного середовища в цій галузі, розвитку транспортної інфраструктури міст, зростанню зайнятості, а відповідно і доходів населення.