Минулий 2014 рік і початок нового 2015 року стали для України часом важких випробувань – зміна влади, глибока політична криза, вибори Президента і Верховної Ради України, анексія Криму і війна на Сході країни, економічна криза. В таких умовах проблеми таксомоторного ринку України виявилися далеко не першорядними. Незважаючи на це, ринок таксі не зник і навіть, у світлі проголошеної боротьби з корупцією, отримав певні надії на відродження. У цей не простий і нелегкий час Всеукраїнська громадська організація “Українська таксомоторна асоціація” продовжувала свою діяльність щодо захисту інтересів легальних перевізників на таксі в Експертно-апеляційній раді та інших державних органах, реформування та побудови європейського ринку таксі в Україні.
Стрімкий хід подій в Україні фактично звів нанівець будь-які законодавчі ініціативи в транспортній галузі, у тому числі було відкладено на невизначений термін розгляд проекту «Закону про таксі» розробленого фахівцями ВГО УТМА і легальними учасниками ринку таксі. Тим не менш, ВГО УТМА і її активні учасники доклали чимало зусиль для того, щоб на основі чинного транспортного законодавства домогтися впорядкування таксомоторного ринку. Основним напрямком докладених зусиль стала сфера послуг таксі в Міжнародному Аеропорту «Бориспіль».
На жаль, за роки правового свавілля в головному аеропорту країни склалася стійка корупційна схема управління доступом до першої лінії аеропорту. Створений на базі державного підприємства МАП “Бориспіль” таксомоторний підрозділ «Sky Taxi» виявився збитковим і абсолютно не конкурентним в реаліях ринку таксі України. Минуле керівництво аеропорту «БОРИСПІЛЬ” замість господарського підходу до проблеми, вирішило організувати чергову сіру корупційну схему на основі використання першої лінії в особистих цілях шляхом організації непрозорого конкурсу на право оренди автомобілів «Sky Taxi». За безпосередньої участі ВГО УТМА, через низку порушень організаторами , цей конкурс був визнаний невідбувшимся.
Крім того, Антимонопольний Комітет викрив Аеропорт «Бориспіль» у порушеннях, які зобов’язав усунути. Розголос і скандальність ситуації призвела до необхідності зміни керівництва МА «Бориспіль». У вересні 2014 року велике державне підприємство отримало нове керівництво, яке задекларувало новий принцип і підхід: «аеропорт «Бориспіль »- крок назустріч пасажиру». Вперше в історії аеропорту була створена робоча група, щоб виробити спільну концепцію обслуговування – зручність для пасажирів, гідну якість, відсутність ознак дискримінації для перевізників.
Повноправними учасниками групи стали члени ВГО УТМА, позиція яких завжди відповідає трьом основним тезам: «комфорт і безпека пасажирам, робота легальним перевізникам, податки державі».
Постійна активна участь ВГО УТМА в робочій групі відбилась в конструктивному послідовному процесі вироблення проміжних вимог до перевізників. Не відразу все пішло гладко, вимоги аеропорту і можливості перевізників не завжди знаходили взаємні точки перетину. На основі конкретних письмових пропозицій від ВГО УТМА, що спираються на діючу нормативно-правову базу, з урахуванням вимог МА «Бориспіль» в аспекті іміджу підприємства, все ж був знайдений компроміс. Основною умовою для отримання права надання послуг на першій ліній, на думку членів ВГО УТМА, повинна стати обов’язкова легальність перевізників і безумовне виконання всіх існуючих вимог законодавства. Решта питань повинні вирішуватися виключно виходячи з реалій ринку таксі і можливостей перевізників.
Результатом послідовної діяльності ВГО УТМА стала безпрецедентна подія – перша лінія відкрита для всіх, хто веде свій бізнес перевезень за формулою «якщо ти легальний перевізник – ти повинен мати право працювати скрізь, дотримуючись однакових правил без будь-яких штучних обмежень».
В даний момент ведеться безстроковий прийом заявок від перевізників на таксі на право надання послуг на першій лінії МА «Бориспіль». Вперше за всю історію українського таксі легальні перевізники отримали можливість працювати на першій лінії без участі в сумнівних корупційних схемах.
ВГО УТМА та члени громадської організації вважають це гідним результатом діяльності громадської організації і не мають наміру зупинятися на досягнутому попередньому результаті. Перша лінія аеропорту «Бориспіль» має стати тим місцем, яке покаже вигоду законного способу ведення бізнесу, саме в аеропорту нам хочеться показати, що в Україні може бути цивілізоване українське таксі.